

Το Εφετείο είχε όμως αντίθετη άποψη. Σύμφωνα με όσα προκύπτουν από την δικαστική απόφαση, όταν ο δανειολήπτης άρχισε να µην είναι συνεπής στην πληρωµή των δόσεων δανείου που είχε πάρει, η τράπεζα τον ενηµέρωσε µε επιστολές της για την άµεση καταβολή του ποσού γιατί διαφορετικά «θα ανατίθετο η υπόθεσή του στη νοµική της υπηρεσία». Τις επόµενες ηµέρες άρχισε να δέχεται τηλεφωνήµατα από εκπρόσωπο της εισπρακτικής εταιρείας.
Οπως επισηµαίνεται στην απόφαση, υπάλληλος της εν λόγω εταιρείας του τηλεφωνούσε στο σπίτι του «και αιφνιδιάζοντάς τον του ζητούσε – χωρίς µάλιστα να τον ενηµερώνει για λογαριασµό ποιας εταιρείας τον καλούσε – να του επιβεβαιώσει τα γνωστά σε εκείνον στοιχεία της ταυτότητάς του, δηλώνοντάς του ότι τα είχε µπροστά του στην οθόνη µαζί µε µια ανείσπρακτη οφειλή από δάνειο προκαλώντας του µεγάλη ψυχική αναστάτωση, θυµό και οργή από το γεγονός ότι απόρρητα κατά τον νόµο προσωπικά του δεδοµένα είχαν ανακοινωθεί και διαρρεύσει σε τρίτους χωρίς καµία απολύτως δική του ενηµέρωση». Το Εφετείο δέχεται ότι οι ενέργειες αυτές «προσέβαλαν την προσωπικότητα του οφειλέτη».
Στο μεταξύ, πρόσφατα κατατέθηκαν περίπου ακόμα 20 παρόμοιες αγωγές κατά τραπεζών και εισπρακτικών εταιριών, τόσο στο Πρωτοδικείο Αθηνών αλλά και σε δικαστήρια της περιφέρειας. Την ίδια στιγμή, οι εισπρακτικές έχουν προσφύγει στον Αρειο Πάγο ζητώντας την αναίρεση της καταδικαστικής απόφασης, που συζητείται στις 28 Μαΐου 2012.

1. Με εξώδικο προς τους εκπροσώπους των εισπρακτικών εταιρειών οι πολίτες µπορούν να ζητήσουν να µην τους ενοχλούν.
2. Με αναφορά στην ειδική επιτροπή του ∆ικηγορικού Συλλόγου άθηνών (∆Σά) ή στον Συνήγορο του Καταναλωτή να καταγγείλουν την παράνοµη λειτουργία τους.
3. οι εισπρακτικές εταιρείες δεν έχουν καµία συµβατική σχέση µε τον πολίτη. ο εκπρόσωπός τους είναι υποχρεωµένος να δώσει τα πλήρη στοιχεία του (όνοµα, επώνυµο και τηλέφωνο), γιατί σε διαφορετική περίπτωση ο πολίτης δεν έχει καµία υποχρέωση ούτε καν να απαντήσει.
4. οι υπάλληλοι των εισπρακτικών εταιρειών συχνά επικοινωνούν τηλεφωνικά µε πρόσωπα από το συγγενικό ή επαγγελµατικό περιβάλλον του οφειλέτη απειλώντας τον µε κυρώσεις. ο οφειλέτης µπορεί σε αυτές τις περιπτώσεις να καταθέσει µήνυση για απειλή εις βάρος των υπευθύνων της εισπρακτικής.
5. οι οφειλέτες που ενοχλούνται µπορούν να προσφύγουν στα αστικά δικαστήρια και να καταθέσουν αίτηση ασφαλιστικών µέτρων για την προστασία της προσωπικότητάς τους διεκδικώντας και αποζηµίωση για την παραβίαση των προσωπικών τους δεδοµένων.
http://tvxs.gr/
ΕΧΟΥΜΕ ΔΥΝΑΜΗ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ.!